Pigekoret

Vi søger medlemmer til vores pigekor.

Har du lyst at synge sammen med andre unge i Greve Sogns Pigekor?

Greve Sogns Pigekor øver hver torsdag kl. 16.00-17.30 i Johanneskirken og synger til tjenester og koncerter i sognets kirker 1 - 2 gange om måneden.

Velkommen til organist Lise Ellevang -  Multikunstner som organist.

Siden 1. marts 2019 har Lise Ellevang Rasmussen været ansat som organist og korleder i Greve Sogn. Her er, hvad hun udtalte til Kirkebladet i forbindelse med sin ansættelse:

"Før jeg blev organist, arbejdede jeg som pianist, kordirigent og skuespiller. I mange år spillede jeg om sommeren i cirkusorkester og turnerede med akrobater og elefanter eller var kapelmester og skuespiller i sommerrevyer. Om vinteren har jeg givet koncerter – fortrinsvis som akkompagnatør for sangere og skuespillere – arrangeret fællessangsarrangementer, holdt foredrag og dirigeret kor.

Jeg kastede allerede anker i kirken, da jeg var barn. Dengang sang jeg i børnekor i Brøndbyvester Kirke. Siden har jeg været frivillig og medlem af menighedsrådet i Hellig Kors Kirke på Nørrebro.

I Greve Sogn dirigerer jeg pigekoret. Koret øver hver torsdag eftermiddag og synger cirka en gang om måneden til højmesser og koncerter i kirkerne. Til efteråret udvider vi koret med flere piger og unge damer med lyst til at synge og deltage i kirkens aktiviteter."